Viaductul Caracău este cea mai mare construcție de cale ferată executată din beton armat din România, dat în folosință la 18 octombrie 1897.
Viaductul Caracău din județul Harghita, este cea mai importantă construcţie de pe traseul căii ferate Miercurea-Ciuc – Ghimeş dat în folosinţă la 18 octombrie 1897, odată cu deschiderea liniei Ciceu – Ghimeş – importantă datorită faptului că uneşte Moldova cu Transilvania. Realizat într-o regiune montană, pe un teren accidentat, dificil de accesat, reprezintă cea mai mare lucrare de artă executată la CFR după construcția podului de la Cernavodă.
Îți mulțumim că ai citit articolul nostru. Te rugăm să ne dai un LIKE și pe pagina de facebook.
A fost distrus în ambele războaie mondiale, în 1916 şi respectiv 1944 și reconstruit de fiecare dată.
După cel de-al Doilea Război Mondial, din decembrie 1944 și până în 12 februarie 1945 inginerii constructori români au realizat un viaduct provizoriu, complet din lemn. Aceasta a fost o performanță unică în istoria construcțiilor feroviare.
În paralel s-a început construcția viaductului actual, acesta fiind pus în funcțiune la 14 septembrie 1946, în numai 14 luni. Noua construcție a viaductului a fost cel mai mare pod de cale ferată executat din beton armat din România. Lungimea totală a viaductului este de 264 m, bolta are deschiderea de 100 m, iar săgeata este de 37 m. Este cea mai mare deschidere şi cea mai mare înălţime de construcţie a unui viaduct din ţară.
Sub pod se întinde valea pârâului Caracău, iar de pe pod, atunci când vremea este frumoasă, se poate vedea partea centrală a Depresiunii Ciucului.