TVR3 a fost lansat la data de 10 octombrie 2008 la ora 20:00, ora României.
Grila TVR 3 este alcătuită pe principiul complementarității cu celelalte grile ale TVR, oferindu-se astfel un produs original al serviciului public de televiziune. În grila TVR 3 se regăsesc producții regionale cu acoperire națională: emisiuni informative, dezbateri pe teme sociale, economice și politice, divertisment, reportaje, documentare, sport, filme artistice în limbile minorităților din România, filme românești și teatru. Strategia canalului TVR 3 a vizat fidelizarea publicului, dar și atragerea unor noi segmente de public tânăr, prin intermediul emisiunilor:
Îți mulțumim că ai citit articolul nostru. Te rugăm să ne dai un LIKE și pe pagina de facebook.
- „Vocea populară”
- „U Campus”
- „Descriptio Moldaviae”
- „La pas prin Oltenia”
- „Drumuri aproape”
- „Călător în Transilvania”
- „Ca la mama acasă”
- „Reporter Sud”
- „Reporter special”
- „Documentar regional”
Cele mai frecvente probleme sunt cele legate de calitatea sunetului producțiilor studiourilor teritoriale, neconformă cu standardele impuse de procedura de transfer. În acest sens, o soluție ar putea fi dotarea studiourilor teritoriale cu tehnică de post-procesare sunet.
Promovarea TVR 3 nu s-a realizat în urma unui concept coerent, care să vizeze, în primul rând, publicul țintă – comunitățile locale. O altă problemă o constituie faptul că, deși TVR 3 este un canal must carry, nu a fost preluat nici în momentul de față de către toate companiile de cablu, fapt sesizat telefonic și pe e-mail de numeroși telespectatori.